Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek83wpr
    Rider
    • 2010
    • 362

    Pytanko do: jamesbondzio

    Seryjnie przed dodaniem virusa miałeś 135KM? sprawdzone na hamowni? z tego co wiem silnik ma mieć 122, no może kilka więcej. Ale tutaj to już spora różnica.

    A po przeróbce, jak spalanie? dużo wzrosło? silnik jest głośniejszy? jak wrażenia..

    Komentarz

    • eaglemirek
      RS
      • 2010
      • 14113
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      krzysiek83wpr, Wszystkie mają średnio około 10% więcej



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz

      • jamesbondzio
        L&K
        • 2009
        • 1174
        • Octavia III (5E3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        krzysiek83wpr, tak 135 a nawet 136 ;-) oczywiście że na hamowni, a co myślaleś???
        prawie każde 1.4 TSI ma spore gifty.
        co do dalszych pytań zapraszam do mojego wątku , tutaj nie róbmy OFF topa, (tam juz są odpowiedzi)
        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          Samochód zostawiony w ASO - wymieniają wszytsko poza nastawnikiem rozrządu (nastawnik mi wymieniali jeszcze na gwarancji).

          Łańcuch, napinasz i jakieś prowadnice. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

          Komentarz

          • tomkr82
            Drive
            • 2009
            • 52

            Powiedz jak się dogadałeś co do kosztów części i robocizny ?
            Toma

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              70 % części pokrywa SKODA, ASO dało zniżkę na robociznę i całość wyjdzie ok. 800 pln brutto.

              Komentarz

              • sezamek1
                Drive
                • 2010
                • 70

                Zamieszczone przez jamesbondzio
                soszek1980, ja mam też rocznik 2009 , nalatane 65tysi z czego 10tysi na programie :-)
                klekocze, wali i łomocze ;-) heheheh ,
                a na powaznie to juz od jakis 40tysi km. zawsze tak samo i nie zmiennie czyli od czasu do czasu może lekko zagrzechotać ale generalnie nasila sie jak olej kończy swój żywot.
                zmieniam olej i wsio wraca do normy!
                Witam,

                Kolego napisz proszę na jakim jeździsz oleju i co ile kilometrów zmieniasz olej?

                Mam także pytanie co do poprawy kultury pracy twojego silnika po wymianie oleju - jak długo (miesięcy, kilometrów?) występują poprawne rozruchy silnika bez tego cholernego terkotania?

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  Po wymienie silnik uruchamia się wyraźnie ciszej.

                  Ale mam wrażenie, że za 2 lata i 60 kkm będzie tak samo.

                  W każdym bądź razie ASO stwierdziło, że miałem dziwny kaprys a rozrząd był w doskonałym stanie.

                  Komentarz

                  • soszek1980
                    Classic
                    • 2010
                    • 14

                    Olej wymieniam jak komputer pokaże, pierwsza wymiana przy 26 tys, na początku był jakiś seryjny. Na pierwszym przeglądzie wlali castrol long life 5w30 i przy 36 tys, pojawił się klekot. Teraz dolałem castrola 5w30 prawie na maxa. Z wielkiego napieprzania przy odpaleniu zrobiło się małe i rzadziej. Teraz nawet nie wiem kiedy mam zrobić przegląd, jak zerkne to napisze.

                    Komentarz

                    • jamesbondzio
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Octavia III (5E3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      sezamek1, wymiany co 15tysi i NIE więcej, long life to zło !!
                      ja po programie wymieniam co 10 tysi .
                      oleje do tej pory to Motul , Amsoil.
                      kiedyś przez chwile gówno Castrola ;-)

                      Poprawa pracy jest przez właśniejakieś 8-10 tysi km.
                      Zaznaczam że u mnie 80% w chwili obecnej to jazda miasto.
                      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        Zamieszczone przez jamesbondzio
                        wymiany co 15tysi i NIE więcej
                        +1

                        Zamieszczone przez jamesbondzio
                        kiedyś przez chwile gówno Castrola ;-)
                        +1


                        jak lubię czytać takie posty :!:



                        jamesbondzio,

                        hay five 8)
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • krzysiek83wpr
                          Rider
                          • 2010
                          • 362

                          [quote="jamesbondzio"]sezamek1,
                          ja po programie wymieniam co 10 tysi .
                          oleje do tej pory to Motul , Amsoil.
                          .............kiedyś przez chwile gówno Castrola ;-)

                          Dlaczego twoim zdaniem Castrol do gówno, masz jakieś badania na to?

                          Ja wymieniłem pierwszy raz olej po 10tys "(fabrycznie wlewany jest long life castrola 5w30) i taki wlałem własnie przy tym przebiegu z tym, że kolejną wymianę zrobiłem przy 30 tys (czyli po 20tys przelatanych), teraz wlałem ostatnio zwykły Castro 5w30 i będę zmieniał 1xrok lub co 10 tys.

                          Komentarz

                          • shado
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 5315
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            O olejach idźcie dyskutować w wątku do tego przeznaczonym...
                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                            Komentarz

                            • jamesbondzio
                              L&K
                              • 2009
                              • 1174
                              • Octavia III (5E3)
                              • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                              shado, przecież rozmawiamy w kontekście terkotania rozrządu.
                              krzysiek83wpr, no właśnie jestem zdania ze u mnie Castrol słabiej wytrzymywał niż np. Motul i terkotanie pojawiało sie szybciej. Nie wspomne o zużyciu paliwa ...itd (no i koniec bo zaraz shado bedzie nas kasował.)
                              Ot moje zdanie i tyle.
                              kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                              teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                jakieś dwa miesiące temu maselek2 wrzucił scan artykułu z gazetki MOTOR "Czy 1.4TSI są awaryjne?"



                                w najnowszym MOTOR'ze przeczytałem kontynuację tematu "Czy 1.4TSI są awaryjne?"

                                w artykule poruszono 1.2TSI i ponownie nasz 1.4TSI CAXA



                                IMHO SKODA PL z CAXA ma wyjebane...



                                ...w silnikach 1.4TSI (też w nieco starszych samochodach, wyprodukowanych mniej więcej do czerwca 2011r.) terkotanie po uruchomieniu silnika najczęściej jest spowodowane drobną usterką mechanizmu przestawiania rozrządu. To nie jest wada konstrukcyjna, nie jest objęta żadną akcją techniczną i nie jest nagminna.

                                Po okresie gwarancji naprawę można wykonać odpłatnie lub w ramach "gestu dobrej woli", której warunki określa producent.
                                Zakres dobrej woli można oczywiście rozszerzyć przy udziale importera. W tej sprawie potrzebne są konsultacje międzydziałowe.

                                Indywidualne przypadki rozpatruje Zespół Opieki nad Klientem Volkswagen Group Polska marki Skoda.

                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • krzysiek83wpr
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 362

                                  A Ja tak jak już pisałem ze względu na to, że z forumowiczów nie słyszałem, żeby komuś łańcuch przeskoczył a i przypadków w Polsce chyba też malutko, ja zmieniam olej na Mutul w najbliższym czasie (dalej będę zmieniał co 10tys) i w najbliżych miesiącach nie zamierzam wydawać 2-3tysi na remonty.

                                  Komentarz

                                  • LUKI
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5776

                                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                    i w najbliżych miesiącach nie zamierzam wydawać 2-3tysi na remonty.

                                    ja też nie, dlatego ogarnąłem wszystko na gwarancji

                                    a olej zmieniam co 15k km



                                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                    a i przypadków w Polsce chyba też malutko
                                    masz kogoś zaufanego w ASO, że taki wniosek :?:

                                    bo co, bo zlewają i mają w dupie, że tak ma być?

                                    proszę Cię
                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                    Komentarz

                                    • Langusta
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1864
                                      • Seat

                                      Łańcuch rozrządu

                                      Łańcuch rozrządu: przekleństwo czy atut? :roll:
                                      Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                                      Komentarz

                                      • paweł2
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1405

                                        Dziwne jest to ze te wszystkie problemy z rozrzadem w szczegolnosci 1.8TSI to w OII,a w Superbach i Passkach nie ma tego.
                                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          Zamieszczone przez paweł2
                                          Dziwne jest to ze te wszystkie problemy z rozrzadem w szczegolnosci 1.8TSI to w OII,a w Superbach i Passkach nie ma tego.
                                          A czy w 1.8 TSI problem polega na tym samym co w 1.4? Jeśli nie, to w którym silniku problem jest większy/kosztowniejszy?
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • krzysiek83wpr
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 362

                                            Zamieszczone przez LUKI
                                            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                            i w najbliżych miesiącach nie zamierzam wydawać 2-3tysi na remonty.

                                            ja też nie, dlatego ogarnąłem wszystko na gwarancji

                                            a olej zmieniam co 15k km



                                            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                            a i przypadków w Polsce chyba też malutko
                                            masz kogoś zaufanego w ASO, że taki wniosek :?:

                                            bo co, bo zlewają i mają w dupie, że tak ma być?

                                            proszę Cię

                                            Rozmawiałem z gościem z autoryzowanego serwisu VW, powiedział, że osobiście zna 2 przypadki że łańcuch przeskoczył w 1.4, a pracuje już trochę czasu w tym fachu.. Po za tym sama Skoda mówi, że takich przypadków w Polsce było kilkanaście na całą pulę sprzedanych aut.

                                            Komentarz

                                            • LUKI
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5776

                                              no widzisz mój przyjaciel, który pracuje w ASO VW powiedział, że w CAXA w G6 są problemy tylko z nastawnikami

                                              a z drugim, który pracuje w ASO SKODA powiedział, że w CAXA to przy wymianie nastawnika powinni robić od strzału i łańcuch i napinacz (oczywiście w rocznikach przed zmianami - mój akurat 06.08.2010)

                                              a wiemy, że zmian było kilka...
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz

                                              • lend
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 463

                                                Tak więc witam w gronie jebniętego rozrządu :evil:
                                                W czasie świąt 2 razy podczas odpalanie usłyszałem 2-3 sekundowy mega terkot tak jak na filmikach pokazywaliście.

                                                Tak więc kiszka na maxa ale poczekam jeszcze trochę i chyba trzeba będzie to robić.
                                                MÓJ SZKODNIK

                                                Komentarz

                                                • Marcinooo
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 332

                                                  Zamieszczone przez lend
                                                  Tak więc witam w gronie jebniętego rozrządu :evil:
                                                  W czasie świąt 2 razy podczas odpalanie usłyszałem 2-3 sekundowy mega terkot tak jak na filmikach pokazywaliście.

                                                  Tak więc kiszka na maxa ale poczekam jeszcze trochę i chyba trzeba będzie to robić.
                                                  A jaki przebieg i kiedy produkowane auto?

                                                  Komentarz

                                                  • lend
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 463

                                                    44500 km rok produkcji 2009 i chyba filterek paliwa pod kanapą z tyłu mi się odzywa :evil:
                                                    MÓJ SZKODNIK

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...